Cyfryzacja sprzedaży – krok po kroku
STRATEGIA RYNKOWA
I ANALIZA MODELI BIZNESOWYCH
Projekt e-commerce B2B może być bardzo kompleksowym zadaniem. Żeby osiągnąć krótki czas wprowadzenia produktu na rynek, tzw. Time-To-Market, i pozytywne wrażenia klientów, ważne jest, aby już w fazie przygotowawczej obrać właściwy kurs. Wraz z naszym partnerem DieProduktMacher na początku projektu opracowujemy roadmapę, aby szybko i przy ustalonym budżecie uruchomić Twój projekt. W trakcie dalszej współpracy będziemy go poszerzać o nowe rynki czy dodatkowe integracje.
We współpracy z DieProduktMacher
TRANSFORMACJA I CYFRYZACJA
PROCESÓW SPRZEDAŻY
Cyfryzacja w B2B ma wiele twarzy – jako partner w zakresie rozwiązań full service chętnie podejmujemy się każdego wyzwania. W projektach B2B często trafiamy na pewne kwestie, mamy więc bogate doświadczenie i sprawdzone narzędzia, z których korzystamy przy realizacji nowych projektów. Są to:
Konfiguratory to idealne narzędzie, dzięki któremu potencjalni klienci mogą się cieszyć własnym produktem. Pozwalają one również skutecznie odciążyć dział sprzedaży podczas wstępnych konsultacji dotyczących złożonych produktów. Wdrażając konfiguratory i doradców online, korzystamy ze sprawdzonych rozwiązań, takich jak Combeenation, lub opracowujemy narzędzia szyte na miarę i łączymy je z PIM i ERP zgodnie z wymaganiami.
Jednym z najczęstszych wymagań w projektach B2B jest oszczędność czasu pracowników. Aby to osiagnąć, wykorzystywane są tzw. portale samoobsługowe. Niezależnie od tego, czy chodzi o wyszukiwanie części zamiennych, przegląd złożonych zamówień i historii transakcji, czy obsługę napraw i RMA (Return Merchandise Authorisation), sensowna cyfryzacja powtarzających się procesów poprawia zadowolenie klientów i odciąża personel.
Koniec z błędnymi, zbędnymi albo brakującymi danymi produktów! Centralne zarządzanie danymi przysparza wielu firmom ogromnych trudności, zwłaszcza w środowisku B2B. Pomagamy we wprowadzaniu i integracji systemu PIM (Product Information Management) do zarządzania informacjami o produktach, a także innymi danymi i zasobami, takimi jak obrazy i filmy. Dzięki PIM dane mogą być łatwo przekazywane do sklepu internetowego, katalogu czy udostępniane handlowcom.
Systemy CRM (Customer Relationship Management) stanowią podstawę pracy z klientami i leadami. Działy sprzedaży, marketingu czy serwisu mają dzięki nim dostęp do jednolitych danych i mogą sprawdzić pełną historię każdego kontaktu. Wspieramy Cię w bezproblemowej integracji wybranego systemu CRM z Twoją stroną internetową lub sklepem. Dzięki temu nowe kontakty będą prawidłowo rejestrowane, porównywane i przygotowywane do dalszego przetwarzania przez pracowników lub zautomatyzowany marketing.
Dzięki automatyzacji marketingu firmy mogą szybciej i skuteczniej kontaktować się ze swomi klientami. Możliwości są nieograniczone: czy to w celu reaktywacji porzuconych koszyków, automatycznego śledzenia leadów, czy segmentacji klientów na podstawie zainteresowania produktem – dzięki automatyzacji marketingu pomagamy Twojej firmie zwiększyć jakość i szybkość cyfrowej komunikacji z klientami.
Bazy wiedzy lub wiki są pomocnym narzędziem do udostępniania pakietu informacji wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Wspieramy Twój zespół w tworzeniu bezproblemowej integracji między wiki a witryną internetową lub intranetem. W ten sposób pracownicy wszystkich działów mogą przyczynić się do rozwoju i rozbudowy baz wiedzy bez konieczności bezpośredniego dostępu do systemu CMS.
Brak wykwalifikowanych pracowników jest obecnie wyzwaniem w wielu branżach. Tym ważniejsze jest więc sprawne funkcjonowanie cyfrowych procesów związanych z rekrutacją i zasobami ludzkimi. Dlatego wspieramy Cię w integracji profesjonalnych narzędzi HR z Twoim środowiskiem systemowym. Ogłoszenia o pracę, kandydaci i przepływy pracy są zarządzane z centralnej lokalizacji, aby ograniczyć pracę administracyjną i szybciej obsadzać ważne stanowiska.
WDROŻENIE I INTEGRACJA TECHNICZNA
Wybór odpowiedniego oprogramowania jest prawie tak samo ważny jak właściwy partner wdrożeniowy. Do realizacji technicznych projektów B2B wykorzystujemy wyselekcjonowany arsenał wiodących na rynku rozwiązań open source. Takie podejście pomaga nam wybrać najbardziej ekonomiczną platformę dla każdego projektu, a to z kolei pozwala obsłużyć dużą część wymagań z wykorzystując natywne funkcjonalności. Ponadto dbamy o bezproblemową integrację z istniejącym środowiskiem systemów zarządzania towarami, CRM, PIM i innymi systemami.
HOSTING
I WSPARCIE
Jesteśmy Twoim głównym kontaktem technicznym w zakresie architektury i wydajności Twojego rozwiązania e‑commerce B2B. Niezależnie od tego, czy jest to infrastruktura on-promise, czy w chmurze, realizujemy Twój projekt z uwzględnieniem RODO, prywatności danych i wszystkich aspektów bezpieczeństwa.
Marketing online
Odnosząca sukcesy platforma handlowa B2B to nie tylko bezbłędne rozwiązania techniczne. Dlatego wspieramy Cię naszą silną siecią partnerów specjalizujących się w marketingu online, wzroście sprzedaży i pozyskiwaniu nowych klientów.
Proof of Concept
już w 3 miesiące
Zaskakująco duża liczba projektów digitalizacji B2B kończy się niepowodzeniem z powodu nadmiernego zakresu zmian w początkowym etapie. Cyfryzacja biura sprzedaży, uruchomienie platformy e-commerce i wprowadzenie nowego ERP? Takie prośby nie są rzadkością. My jednak jako pierwszy krok często polecamy MVP (Minimum Viable Product). Taki ograniczony proof of concept pozwala przetestować wizję i już na wczesnym etapie świętować pierwsze sukcesy. My i nasze doświadczenie stoimy po Twojej stronie.
Referencje B2B
Prowadzenie projektów B2B commerce wymaga partnera, który jest w stanie skutecznie zdigitalizować złożone procesy i opracować rozwiązania, które można bezproblemowo zintegrować z istniejącym środowiskiem. Pomagamy zapewnić lepsze doświadczenie użytkownikom, a potwierdzić to mogą nasi klienci:
Einhell jest wiodącym producentem nowoczesnych narzędzi do domu i ogrodu. Dzięki ciągłej rozbudowie swojej innowacyjnej platformy Power X-Change odnosząca międzynarodowe sukcesy firma z siedzibą w Landau/Isar (Bawaria) jest pionierem w dziedzinie narzędzi akumulatorowych i sprzętu ogrodniczego. Einhell od lat wyznacza standardy pod względem wytrzymałości, wydajności i bezpieczeństwa swoich produktów.... więcej
Einhell jest wiodącym producentem nowoczesnych narzędzi do domu i ogrodu. Dzięki ciągłej rozbudowie swojej innowacyjnej platformy Power X-Change odnosząca międzynarodowe sukcesy firma z siedzibą w Landau/Isar (Bawaria) jest pionierem w dziedzinie narzędzi akumulatorowych i sprzętu ogrodniczego. Einhell od lat wyznacza standardy pod względem wytrzymałości, wydajności i bezpieczeństwa swoich produktów.
927 Mln
EUR Obrotu
1796
Pracowników
90
Krajów
42
Filie
DIY
Branża
Manulane i czasochłonne przetwarzanie zamówień B2B
Ponowne zamawianie produktów oraz informacja o stanie magazynu i aktualnych cenach możliwe do uzyskania tylko od wewnętrznego zespołu sprzedaży
Do doradztwa w zakresie części zamiennych niezbędny jest przeszkolony personel
Różne rozwiązania w poszczególnych krajach: brak jednolitego kanału sprzedaży, duża zależność od lokalnych partnerów handlowych i usługodawców
Zautomatyzowane przyjmowanie i przetwarzanie zamówień za pośrednictwem połączenia z systemem Microsoft odciąża personel
Handlowcy mogą w dowolnym momencie samodzielnie przeglądać ceny i aktualny stan magazynów w portalu B2B
Klarowne, interaktywne animacje ułatwiają znalezienie odpowiednich części zamiennych dla każdego produktu
Centralna platforma do łatwego wprowadzenia na innych rynkach: lean system landscape i rollout nowych rynków w kilka miesięcy
Zautomatyzowane przyjmowanie i przetwarzanie zamówień za pośrednictwem połączenia z systemem Microsoft odciąża personel
Handlowcy mogą w dowolnym momencie samodzielnie przeglądać ceny i aktualny stan magazynów w portalu B2B
Klarowne, interaktywne animacje ułatwiają znalezienie odpowiednich części zamiennych dla każdego produktu
Centralna platforma do łatwego wprowadzenia na innych rynkach: lean system landscape i rollout nowych rynków w kilka miesięcy
Azelis jest wiodącym dystrybutorem B2B składników i chemikaliów wykorzystywanych w naukach przyrodniczych i w przemyśle, z obrotem przekraczającym 2,5 miliarda dolarów. Naszą rolą było wdrożenie portalu B2B opartego o ORO Commerce. W ten sposób wsparliśmy proces digitalizacji i stopniowego przenoszenia podstawowej działalności do cyfrowego świata.... więcej
Azelis jest wiodącym dystrybutorem B2B składników i chemikaliów wykorzystywanych w naukach przyrodniczych i w przemyśle, z obrotem przekraczającym 2,5 miliarda dolarów. Naszą rolą było wdrożenie portalu B2B opartego o ORO Commerce. W ten sposób wsparliśmy proces digitalizacji i stopniowego przenoszenia podstawowej działalności do cyfrowego świata.
2.5 Mld
USD Obrotu
3000
Pracowników
50
Krajów
120 000
Filii
Chemia
Branża
Konieczność stworzenia portalu internetowego ze względu na rosnącą bazę młodych klientów
Duże zapotrzebowanie na doradztwo na początku cyklu sprzedaży
Międzynarodowa struktura sprzedaży z 56 aktywnymi rynkami i 45 językami
Uruchomienie portalu samoobsługowego z dużą ilością treści wspierających
Odciążenie obsługi w odpowiedziach na ogólne pytania dotyczące produktów, większy nacisk na konkretne oferty sprzedaży
Wdrożenie platformy na pierwszych rynkach już po 6 miesiącach, a następnie stopniowa internacjonalizacja na pozostałych
Uruchomienie portalu samoobsługowego z dużą ilością treści wspierających
Odciążenie obsługi w odpowiedziach na ogólne pytania dotyczące produktów, większy nacisk na konkretne oferty sprzedaży
Wdrożenie platformy na pierwszych rynkach już po 6 miesiącach, a następnie stopniowa internacjonalizacja na pozostałych
Dzięki produktom Lexware od 1989 roku użytkownicy mogą kontrolować swoje finanse, zarówno w biznesie, jak i prywatnie – od księgowości, przez zarządzanie towarami, po podatki. Ponad milion użytkowników zaufało rozwiązaniom biznesowym i w chmurze dla samozatrudnionych, freelancerów oraz małych i średnich przedsiębiorstw.... więcej
Dzięki produktom Lexware od 1989 roku użytkownicy mogą kontrolować swoje finanse, zarówno w biznesie, jak i prywatnie – od księgowości, przez zarządzanie towarami, po podatki. Ponad milion użytkowników zaufało rozwiązaniom biznesowym i w chmurze dla samozatrudnionych, freelancerów oraz małych i średnich przedsiębiorstw.
436 Mln
EUR Obrotu
1 Mln
Klientów
>2300
Pracowników
1989
Rok założenia
Software
Branża
Celem projektu było pozyskanie nowych klientów, którzy nie korzystają jeszcze z żadnego systemu zarządzania towarem (nowi przedsiębiorcy i start-upy)
Zebranie informacji o potencjalnej grupie docelowej, żeby ułatwić segmentację klientów i poszerzenie własnej oferty
Dostarczanie dodatkowej wartości dla założycieli w celu wzmocnienia pozycji Lexware
Wdrożenie rozbudowanej platformy (LEXROCKET) dla przedsiębiorców z pomocnymi wskazówkami dotyczącymi biznesplanów, finansowania i oprogramowania
Integracja generatora biznesplanów dla przedsiębiorców
Wykorzystanie platformy jako narzędzia do generowania leadów w celu umieszczenia produktów Lexware u przedsiębiorców
Utrzymanie klientów poprzez dostarczanie wartości dodanej w portalu (narzędzia dla założycieli, baza wiedzy, porady dotyczące kwestii prawnych)
Wdrożenie rozbudowanej platformy (LEXROCKET) dla przedsiębiorców z pomocnymi wskazówkami dotyczącymi biznesplanów, finansowania i oprogramowania
Integracja generatora biznesplanów dla przedsiębiorców
Wykorzystanie platformy jako narzędzia do generowania leadów w celu umieszczenia produktów Lexware u przedsiębiorców
Utrzymanie klientów poprzez dostarczanie wartości dodanej w portalu (narzędzia dla założycieli, baza wiedzy, porady dotyczące kwestii prawnych)