Biuro creativestyle w Krakowie

E‑commerce B2B
Cyfryzacja z wizją

Cyfryzacja sprzedaży – krok po kroku

STRATEGIA RYNKOWA
I ANALIZA MODELI BIZNESOWYCH

Projekt e-commerce B2B może być bardzo kompleksowym zadaniem. Żeby osiągnąć krótki czas wprowadzenia produktu na rynek, tzw. Time-To-Market, i pozytywne wrażenia klientów, ważne jest, aby już w fazie przygotowawczej obrać właściwy kurs. Wraz z naszym partnerem DieProduktMacher na początku projektu opracowujemy roadmapę, aby szybko i przy ustalonym budżecie uruchomić Twój projekt. W trakcie dalszej współpracy będziemy go poszerzać o nowe rynki czy dodatkowe integracje.

TRANSFORMACJA I CYFRYZACJA PROCESÓW SPRZEDAŻY

We współpracy z DieProduktMacher

TRANSFORMACJA I CYFRYZACJA
PROCESÓW SPRZEDAŻY

Cyfryzacja w B2B ma wiele twarzy – jako partner w zakresie rozwiązań full service chętnie podejmujemy się każdego wyzwania. W projektach B2B często trafiamy na pewne kwestie, mamy więc bogate doświadczenie i sprawdzone narzędzia, z których korzystamy przy realizacji nowych projektów. Są to:

KONSULTANCI ONLINE I KONFIGURATORY PRODUKTÓW

Konfiguratory to idealne narzędzie, dzięki któremu potencjalni klienci mogą się cieszyć własnym produktem. Pozwalają one również skutecznie odciążyć dział sprzedaży podczas wstępnych konsultacji dotyczących złożonych produktów. Wdrażając konfiguratory i doradców online, korzystamy ze sprawdzonych rozwiązań, takich jak Combeenation, lub opracowujemy narzędzia szyte na miarę i łączymy je z PIM i ERP zgodnie z wymaganiami.

PORTALE SAMOOBSŁUGOWE

Jednym z najczęstszych wymagań w projektach B2B jest oszczędność czasu pracowników. Aby to osiagnąć, wykorzystywane są tzw. portale samoobsługowe. Niezależnie od tego, czy chodzi o wyszukiwanie części zamiennych, przegląd złożonych zamówień i historii transakcji, czy obsługę napraw i RMA (Return Merchandise Authorisation), sensowna cyfryzacja powtarzających się procesów poprawia zadowolenie klientów i odciąża personel.

Zarządzanie produktem

Koniec z błędnymi, zbędnymi albo brakującymi danymi produktów! Centralne zarządzanie danymi przysparza wielu firmom ogromnych trudności, zwłaszcza w środowisku B2B. Pomagamy we wprowadzaniu i integracji systemu PIM (Product Information Management) do zarządzania informacjami o produktach, a także innymi danymi i zasobami, takimi jak obrazy i filmy. Dzięki PIM dane mogą być łatwo przekazywane do sklepu internetowego, katalogu czy udostępniane handlowcom.

Generowanie leadów i CRM
Generowanie leadów i CRM

Systemy CRM (Customer Relationship Management) stanowią podstawę pracy z klientami i leadami. Działy sprzedaży, marketingu czy serwisu mają dzięki nim dostęp do jednolitych danych i mogą sprawdzić pełną historię każdego kontaktu. Wspieramy Cię w bezproblemowej integracji wybranego systemu CRM z Twoją stroną internetową lub sklepem. Dzięki temu nowe kontakty będą prawidłowo rejestrowane, porównywane i przygotowywane do dalszego przetwarzania przez pracowników lub zautomatyzowany marketing.

Automatyzacja marketingu

Dzięki automatyzacji marketingu firmy mogą szybciej i skuteczniej kontaktować się ze swomi klientami. Możliwości są nieograniczone: czy to w celu reaktywacji porzuconych koszyków, automatycznego śledzenia leadów, czy segmentacji klientów na podstawie zainteresowania produktem – dzięki automatyzacji marketingu pomagamy Twojej firmie zwiększyć jakość i szybkość cyfrowej komunikacji z klientami.

Baza wiedzy

Bazy wiedzy lub wiki są pomocnym narzędziem do udostępniania pakietu informacji wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Wspieramy Twój zespół w tworzeniu bezproblemowej integracji między wiki a witryną internetową lub intranetem. W ten sposób pracownicy wszystkich działów mogą przyczynić się do rozwoju i rozbudowy baz wiedzy bez konieczności bezpośredniego dostępu do systemu CMS.

Cyfryzacja procesu rekrutacji i HR
Cyfryzacja procesu rekrutacji i HR

Brak wykwalifikowanych pracowników jest obecnie wyzwaniem w wielu branżach. Tym ważniejsze jest więc sprawne funkcjonowanie cyfrowych procesów związanych z rekrutacją i zasobami ludzkimi. Dlatego wspieramy Cię w integracji profesjonalnych narzędzi HR z Twoim środowiskiem systemowym. Ogłoszenia o pracę, kandydaci i przepływy pracy są zarządzane z centralnej lokalizacji, aby ograniczyć pracę administracyjną i szybciej obsadzać ważne stanowiska.

WDROŻENIE I INTEGRACJA TECHNICZNA

Wybór odpowiedniego oprogramowania jest prawie tak samo ważny jak właściwy partner wdrożeniowy. Do realizacji technicznych projektów B2B wykorzystujemy wyselekcjonowany arsenał wiodących na rynku rozwiązań open source. Takie podejście pomaga nam wybrać najbardziej ekonomiczną platformę dla każdego projektu, a to z kolei pozwala obsłużyć dużą część wymagań z wykorzystując natywne funkcjonalności. Ponadto dbamy o bezproblemową integrację z istniejącym środowiskiem systemów zarządzania towarami, CRM, PIM i innymi systemami.

OroCOMMERCE
OroCOMMERCE

Nowa gwiazda w handlu B2B: open source, pełna koncentracja na funkcjach B2B i doskonała integracja z dowolnym środowiskiem systemowym.

Dowiedz się więcej
akeneo
akeneo

Zarządzanie danymi to słaba strona projektów B2B. Z pomocą Akeneo wprowadzamy do tego procesu strukturę i przejrzystość.

Dowiedz się więcej
ADOBE COMMERCE
ADOBE COMMERCE

Adobe Commerce to korporacyjna wersja Magento, która rozszerza system o szereg dobrze przemyślanych funkcji handlu B2B.

Dowiedz się więcej
magesuite-io
magesuite.io

MageSuite to nasz standard open source dla Magento. Z każdym kolejnym projektem jest rozszerzany o nowe, interesujące funkcje.

Dowiedz się więcej

HOSTING
I WSPARCIE

Jesteśmy Twoim głównym kontaktem technicznym w zakresie architektury i wydajności Twojego rozwiązania e‑commerce B2B. Niezależnie od tego, czy jest to infrastruktura on-promise, czy w chmurze, realizujemy Twój projekt z uwzględnieniem RODO, prywatności danych i wszystkich aspektów bezpieczeństwa.

Marketing online

Odnosząca sukcesy platforma handlowa B2B to nie tylko bezbłędne rozwiązania techniczne. Dlatego wspieramy Cię naszą silną siecią partnerów specjalizujących się w marketingu online, wzroście sprzedaży i pozyskiwaniu nowych klientów.

Proof of Concept
już w 3 miesiące

Zaskakująco duża liczba projektów digitalizacji B2B kończy się niepowodzeniem z powodu nadmiernego zakresu zmian w początkowym etapie. Cyfryzacja biura sprzedaży, uruchomienie platformy e-commerce i wprowadzenie nowego ERP? Takie prośby nie są rzadkością. My jednak jako pierwszy krok często polecamy MVP (Minimum Viable Product). Taki ograniczony proof of concept pozwala przetestować wizję i już na wczesnym etapie świętować pierwsze sukcesy. My i nasze doświadczenie stoimy po Twojej stronie.

Referencje B2B

Prowadzenie projektów B2B commerce wymaga partnera, który jest w stanie skutecznie zdigitalizować złożone procesy i opracować rozwiązania, które można bezproblemowo zintegrować z istniejącym środowiskiem. Pomagamy zapewnić lepsze doświadczenie użytkownikom, a potwierdzić to mogą nasi klienci:

einhell logo

Einhell jest wiodącym producentem nowoczesnych narzędzi do domu i ogrodu. Dzięki ciągłej rozbudowie swojej innowacyjnej platformy Power X-Change odnosząca międzynarodowe sukcesy firma z siedzibą w Landau/Isar (Bawaria) jest pionierem w dziedzinie narzędzi akumulatorowych i sprzętu ogrodniczego. Einhell od lat wyznacza standardy pod względem wytrzymałości, wydajności i bezpieczeństwa swoich produktów.... więcej

Einhell jest wiodącym producentem nowoczesnych narzędzi do domu i ogrodu. Dzięki ciągłej rozbudowie swojej innowacyjnej platformy Power X-Change odnosząca międzynarodowe sukcesy firma z siedzibą w Landau/Isar (Bawaria) jest pionierem w dziedzinie narzędzi akumulatorowych i sprzętu ogrodniczego. Einhell od lat wyznacza standardy pod względem wytrzymałości, wydajności i bezpieczeństwa swoich produktów.

927 Mln

EUR Obrotu

1796

Pracowników

90

Krajów

42

Filie

DIY

Branża

Wyzwanie
  • Manulane i czasochłonne przetwarzanie zamówień B2B

  • Ponowne zamawianie produktów oraz informacja o stanie magazynu i aktualnych cenach możliwe do uzyskania tylko od wewnętrznego zespołu sprzedaży

  • Do doradztwa w zakresie części zamiennych niezbędny jest przeszkolony personel

  • Różne rozwiązania w poszczególnych krajach: brak jednolitego kanału sprzedaży, duża zależność od lokalnych partnerów handlowych i usługodawców

Efekt
  • Zautomatyzowane przyjmowanie i przetwarzanie zamówień za pośrednictwem połączenia z systemem Microsoft odciąża personel

  • Handlowcy mogą w dowolnym momencie samodzielnie przeglądać ceny i aktualny stan magazynów w portalu B2B

  • Klarowne, interaktywne animacje ułatwiają znalezienie odpowiednich części zamiennych dla każdego produktu

  • Centralna platforma do łatwego wprowadzenia na innych rynkach: lean system landscape i rollout nowych rynków w kilka miesięcy

WyzwanieEfekt
  • Zautomatyzowane przyjmowanie i przetwarzanie zamówień za pośrednictwem połączenia z systemem Microsoft odciąża personel

  • Handlowcy mogą w dowolnym momencie samodzielnie przeglądać ceny i aktualny stan magazynów w portalu B2B

  • Klarowne, interaktywne animacje ułatwiają znalezienie odpowiednich części zamiennych dla każdego produktu

  • Centralna platforma do łatwego wprowadzenia na innych rynkach: lean system landscape i rollout nowych rynków w kilka miesięcy

azelis logo

Azelis jest wiodącym dystrybutorem B2B składników i chemikaliów wykorzystywanych w naukach przyrodniczych i w przemyśle, z obrotem przekraczającym 2,5 miliarda dolarów. Naszą rolą było wdrożenie portalu B2B opartego o ORO Commerce. W ten sposób wsparliśmy proces digitalizacji i stopniowego przenoszenia podstawowej działalności do cyfrowego świata.... więcej

Azelis jest wiodącym dystrybutorem B2B składników i chemikaliów wykorzystywanych w naukach przyrodniczych i w przemyśle, z obrotem przekraczającym 2,5 miliarda dolarów. Naszą rolą było wdrożenie portalu B2B opartego o ORO Commerce. W ten sposób wsparliśmy proces digitalizacji i stopniowego przenoszenia podstawowej działalności do cyfrowego świata.

2.5 Mld

USD Obrotu

3000

Pracowników

50

Krajów

120 000

Filii

Chemia

Branża

Wyzwanie
  • Konieczność stworzenia portalu internetowego ze względu na rosnącą bazę młodych klientów

  • Duże zapotrzebowanie na doradztwo na początku cyklu sprzedaży

  • Międzynarodowa struktura sprzedaży z 56 aktywnymi rynkami i 45 językami

Efekt
  • Uruchomienie portalu samoobsługowego z dużą ilością treści wspierających

  • Odciążenie obsługi w odpowiedziach na ogólne pytania dotyczące produktów, większy nacisk na konkretne oferty sprzedaży

  • Wdrożenie platformy na pierwszych rynkach już po 6 miesiącach, a następnie stopniowa internacjonalizacja na pozostałych

WyzwanieEfekt
  • Uruchomienie portalu samoobsługowego z dużą ilością treści wspierających

  • Odciążenie obsługi w odpowiedziach na ogólne pytania dotyczące produktów, większy nacisk na konkretne oferty sprzedaży

  • Wdrożenie platformy na pierwszych rynkach już po 6 miesiącach, a następnie stopniowa internacjonalizacja na pozostałych

lexware logo

Dzięki produktom Lexware od 1989 roku użytkownicy mogą kontrolować swoje finanse, zarówno w biznesie, jak i prywatnie – od księgowości, przez zarządzanie towarami, po podatki. Ponad milion użytkowników zaufało rozwiązaniom biznesowym i w chmurze dla samozatrudnionych, freelancerów oraz małych i średnich przedsiębiorstw.... więcej

Dzięki produktom Lexware od 1989 roku użytkownicy mogą kontrolować swoje finanse, zarówno w biznesie, jak i prywatnie – od księgowości, przez zarządzanie towarami, po podatki. Ponad milion użytkowników zaufało rozwiązaniom biznesowym i w chmurze dla samozatrudnionych, freelancerów oraz małych i średnich przedsiębiorstw.

436 Mln

EUR Obrotu

1 Mln

Klientów

>2300

Pracowników

1989

Rok założenia

Software

Branża

Wyzwanie
  • Celem projektu było pozyskanie nowych klientów, którzy nie korzystają jeszcze z żadnego systemu zarządzania towarem (nowi przedsiębiorcy i start-upy)

  • Zebranie informacji o potencjalnej grupie docelowej, żeby ułatwić segmentację klientów i poszerzenie własnej oferty

  • Dostarczanie dodatkowej wartości dla założycieli w celu wzmocnienia pozycji Lexware

Efekt
  • Wdrożenie rozbudowanej platformy (LEXROCKET) dla przedsiębiorców z pomocnymi wskazówkami dotyczącymi biznesplanów, finansowania i oprogramowania

  • Integracja generatora biznesplanów dla przedsiębiorców

  • Wykorzystanie platformy jako narzędzia do generowania leadów w celu umieszczenia produktów Lexware u przedsiębiorców

  • Utrzymanie klientów poprzez dostarczanie wartości dodanej w portalu (narzędzia dla założycieli, baza wiedzy, porady dotyczące kwestii prawnych)

WyzwanieEfekt
  • Wdrożenie rozbudowanej platformy (LEXROCKET) dla przedsiębiorców z pomocnymi wskazówkami dotyczącymi biznesplanów, finansowania i oprogramowania

  • Integracja generatora biznesplanów dla przedsiębiorców

  • Wykorzystanie platformy jako narzędzia do generowania leadów w celu umieszczenia produktów Lexware u przedsiębiorców

  • Utrzymanie klientów poprzez dostarczanie wartości dodanej w portalu (narzędzia dla założycieli, baza wiedzy, porady dotyczące kwestii prawnych)